< Till bloggens startsida

Länge sen nu..

 
 
Ja, det var länge sen vi uppdaterade bloggen. Jäklar va stor våran lilla kille börjar bli! 
Jag förstår inte vad jag har gjort i mitt liv som förtjänar en sån här guldklimp. När vi bestämde oss för att skaffa en valp visste vi att det skulle bli mycket jobb, vi skulle bli frustrerade. Men det har ju gått hur lätt som helst! Vi har lärt honom sitt, ligg, vänta (på godis som man håller i handen framför honom eller matskålen), varsågod, stanna, fel håll (om han går fel håll om en lyktstolpe etc.), kommer på inkallning, high five och vacker tass. Han är också jätteduktig på att vara ensam. Har inte gjort en stor grej av att vi går och inte heller berömt när vi kommit tillbaks. Så han brukar bara gå och lägga sig i våran säng och vila där tills vi kommer tillbaks. Så sjukt duktig liten grabb! Just nu tränar vi ganska mycket passitivitet. Att vara ute och inte göra någonting, bara sitta på en bänk och vänta på bussen. Går kanonbra hittils. Håller också på att träna lite på att man inte behöver hälsa på alla människor som går förbi. Är lite svårt i och med att nästan alla vill hälsa på honom. :)
 
Jag tror att han är inne i en "spökperiod" just nu. Han blir lätt rädd för saker ute, som barn som cyklar förbi och plötsliga saker som händer men även saker som stora grenar som bara ligger där på marken. Försöker att låtsas som ingenting men stannar kvar vid den platsen så får han gå fram i lugn och ro och undersöka saken. Vissa gånger har jag gått fram till den saken, klappat på den och visat att det inte är något läskigt. Han ser så kul ut när han inser att det absolut inte var något att bli rädd för.
 
Vägde och mätte honom idag: 12 kg och 38,5 cm mankhöjd.


KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Namn:

Mejl: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Skriv något snällt här:

Kom ihåg mig?
Trackback